Att träna i grupp ger inspiration, motivation och ökar prestationsförmågan. Vi erbjuder en mängd olika klasser för dig som älskar att träna i grupp.

   Här hittar du ett brett och varierat urval av effektiva säkra träningsprogram - allt från tuffa styrkepass, pulserande konditionsträning, till rytmiska dansinspirerande program.
   Vi vill motivera dig att träna regelbundet, ta med sig sina vänner och stannna hos oss år efter år!
    

Dansinpirerande program.

DansMix - passet för dig som älskar dans, för dig som söker ett roligt och effektivt sätt att träna både din kondition och koordination! Det perfekta sättet att komma i form! Det är träning som framkallar endorfiner - du glömmer att du tränar! (tisdag kl.19.00)

Styrkepass.

Bodysculpt - en funktionell träning med garanterat resultat. Här kan du träna hela kroppen med egen kroppsvikt eller lätt vikt och samtidigt få koordinations- och konditionsträning. (måndag kl.19.00, lördag kl.10.00)

IntervallTräning -  en intensiv träning som består av flera delar, där varannan del är intensiv kondition och varannan del är styrke. Inleds med 10 min uppvärmning och avslutas med 10 min maggeträning och en djup stretch.
Det är optimala kombinationen för att utveckla styrka och kondition, perfekt för fettförbränning. (onsdag kl.19.00)

Konditionsträning.

—Step - en träning som förbättrar konditionen och koordinationsförmågan. Passet innehåller stegkombinationer på höj och sänkbar stepbräda - där grundsteg sätts ihop till längre rörelsekedjor. Härligt tempo och pulserande musik! (torsdag kl.19.00)

Vattenaerobic - ett uppfriskande och roligt sätt att träna över hela kroppen! Vattnet fungerar dämpande och bromsande och ger ett ökat motstånd i övningarna. Passet ger mycket hög förbränning men liten belastning för knän och leder. Det är skonsam träning passar lika bra för unga som gamla, även den som har ont någonstans eller är gravid. (Söndag kl.11.00) 

 

 SeniorGympa - ett lugnare pass för äldre! Det är varierande och skonsam träning. Här blandas kondition och styrka , enkel koreografi och lätt att hänga med. Det är aldrig för sent att börja träna! (torsdag kl.18.00)

Tillfälliga instälda pass.

MRHL - ett styrkepass på 45 min som fokuserar på Mage, Rygg, Höft och Lår. Inleds med enklare uppvärmning och avslutas med en djup stretch.


Aerobic - ett fartfyllt och rolig pass med olika stegkombinationer. Kombinationer binds ihop till serier av rörelser som ger dig en perfekt konditions- och förbränningsträning. Det är den ideala träningsformen för använda hela kroppen, ha roligt och  få snabbt resultat.

                                         Massage.

   Massage är ett medicinskt sätt att behandla muskelspänningar, muskelförkortningar och muskelknutar. Musklerna påverkas ofta negativt av allt från känslomässiga tillstånd som stress, oro och ilska till monotona rörelser och stillasittande arbete.
   Regelbunden massage är effektivt mot ryggvärk, nack- och axelbesvär!